Afspraak maken voor reparatie of onderhoud?

Maak direct een afspraak met onze werkplaats voor reparatie of onderhoud. Heeft u vragen of wilt u meer informatie, stuur ons een bericht, of neem contact op met van onze vestigingen.

MAAK EEN AFSPRAAK

Onderhoud

Direct service nodig?
Bij een lekke band, lege accu of schade aan de uitlaat, kunt u zelfs zonder afspraak bij ons terecht voor direct herstel aan deze of andere fast-fit onderdelen van uw auto.

Snelle oplossing bij ruitschade?
Bel gratis het Honda servicenummer (0800-0992260) en u wordt snel geholpen. Woont u in de omgeving van Alphen a/d Rijn, dan kunt u terecht bij onze GlasGarage (0172-706017).

Voor uw veiligheid is het belangrijk dat ruitschade zo snel mogelijk gerepareerd wordt. Daarom biedt zowel Honda als GlasGarage 24 uur service bij ruitschade, 365 dagen per jaar.

Wat biedt de Honda Ruitbreuk Service?

  • Plaatsing van originele Honda onderdelen;
  • De Honda fabrieksgarantie blijft van toepassing;
  • Een jaar garantie op de reparatie;
  • Tegemoetkoming eigen risico tot €68,-.

Wat voor onderhoud is er voor uw auto noodzakelijk?
Honda’s die na 2009 zijn geproduceerd, hebben onderhoud dat wordt geregeld door een boardcomputer. Dit onderhoud is afhankelijk van het gebruik van de auto. De boardcomputer registreert namelijk de belasting van de auto en bepaalt welk onderhoud noodzakelijk is. Als een onderhoudsbeurt nodig is, verschijnt er enkele kilometers van tevoren een ‘steeksleutel’-symbool op het dashboard van uw auto.

Honda-modellen die vóór 2009 zijn geproduceerd, vereisen een onderhoudsbeurt wanneer de auto 20.000 kilometer heeft gereden of wanneer er een jaar is verstreken, afhankelijk van wat als eerste wordt bereikt. U ontvangt automatisch een e-mail van ons met een uitnodiging voor de onderhoudsbeurt. Als u meer dan 20.000 kilometer per jaar rijdt, kunt u een afspraak met ons maken.

De kleine onderhoudsbeurt
De kleine onderhoudsbeurt is een service waarbij minder slijtagegevoelige onderdelen worden vervangen. Standaard worden bij de kleine onderhoudsbeurt de motorolie, het oliefilter en eventuele andere filters vervangen, zoals het interieurfilter. Bij de meeste Honda-modellen wordt deze service minimaal één keer per jaar of na elke 20.000 kilometer uitgevoerd. De kosten hiervan variëren per model en type. We zullen altijd contact met u opnemen over de prijzen zodra uw auto bij onze werkplaats staat.

De grote onderhoudsbeurt
Bij de grote onderhoudsbeurt worden meer slijtagegevoelige onderdelen behandeld. Naast het vervangen van de motorolie, het oliefilter en eventuele andere filters, worden ook de slijtagegevoelige onderdelen extra gecontroleerd, geïnspecteerd, gesmeerd en indien nodig vervangen. Deze onderdelen omvatten onder andere het controleren van de remvloeistof, de versnellingsbakolie, het luchtfilter en de bougies. Daarnaast worden ook de remmen, het ophangsysteem, het brandstofsysteem en de aandrijvingen geïnspecteerd en gecontroleerd. Dit uitgebreide proces resulteert in een alomvattende grote onderhoudsbeurt. Gedurende het onderhoud aan uw Honda zullen wij voortdurend met u in contact blijven en u op de hoogte houden van de bevindingen van de monteur met betrekking tot uw auto.

Heeft een Honda die ouder is dan 5 jaar? Kijk dan eens op onze pagina van de Budget Service.

APK keuring

Wat is een APK keuring en wat wordt er gecontroleerd?
Een APK (Algemene Periodieke Keuring) is een wettelijke verplichte controle van uw auto. Het zorgt voor de verhoging van de verkeersveiligheid en bescherming van het milieu. Bij de algemene APK keuring beoordeelt de keurmeester uw auto op allerlei APK keuringseisen. Uw auto wordt tijdens de APK keuring gekeurd op drie aspecten: verkeersveiligheid, milieu en registratie.

Verkeersveiligheid: remmen, wielophanging, schokdempers, banden, stuurinrichting, verlichting en carrosserie.

Milieu: uitstoot van uitlaatgassen en aanwezigheid van onderdelen roetfilter en katalysator.

Registratie: kilometerstand, voertuigidentificatienummer en gebruikte brandstof.

Wat is een steekproef?
De RDW kan ervoor kiezen om een steekproefcontroleur een nacontrole te laten uitvoeren op het werk van onze APK-keurmeester. Het doel van deze controle is om te verifiëren of we de APK-keuring hebben uitgevoerd volgens de wettelijke vereisten. Indien uw auto is geselecteerd voor een steekproef, moet deze na de reguliere keuring beschikbaar blijven voor een steekproefkeuring door de RDW-controleur. Het is vereist dat de controleur binnen 90 minuten bij de dealer aanwezig is. U bent verplicht om mee te werken aan de steekproef en de controleur toegang te verlenen tot uw voertuig.

Maak via onderstaande knop meteen een afspraak in één van onze vestigingen Amsterdam, Hilversum, Mijdrecht of Alphen a/d Rijn!

 

MAAK EEN AFSPRAAK